چگونه یک هنرمند موفق شویم. هنر

نکات موفقیت و پیشرفت یک هنرمند

ده راه برای موفقیت یک هنرمند

نویسنده: زهرا رحمانی

اگر یه هنرمند نوپا هستی و میخوای توی مسیر درستی قدم برداری این مقاله کمکت میکنه.

زهرا رحمانی - گرافیست

چگونه می توان یک هنرمند، سرشناس و موفق تبدیل شد؟ در این مطلب میخوانیم که توصیه هنرمندان با تجربه به یک هنرمند نوپاای مشتاق چیست. مطمئناً در درجه اول اگر هیچ توانایی، عشق به هنر و هیچ تمایلی به خلق کردن نداشته باشید، هنرمند موفقی نخواهید شد. اما استعداد و علاقه به تنهایی نمیتواند آثار شما را در نمایشگاه ها و موزه ها به نمایش بگذارد.

این مقاله خلاصه توصیه های هنرمندان موفق حرفه ای به هنرمندان نو پا است که میتواند کمک کننده باشد.

اهمیت یادگیری مبانی هنرهای تجسمی

۱. اصول اولیه را بیاموزید

همه علوم و حرفه ها با دانش اولیه شروع می شود. اگر در زمینه هنر تحصیل کرده اید، فقط باید اطلاعاتی را که در آنجا به دست آورده اید، به روز کنید. اگر برای اولین بار است که قلم برداشته اید، ایده خوبی است که در کلاس های طراحی و نقاشی ثبت نام کنید یا حداقل کلاس های آنلاین هنر پیدا کنید، کتاب های درسی تئوری هنر بخوانید و به دوره های صوتی مرتبط گوش دهید. یک هنرمند واقعی باید رنگ ها را به درستی بشناسد، در مورد عناصر بصری اطلاعات کسب کند، اصول پرسپکتیو را بشناسد و… مبانی هنر ها نظریه های بلااستفاده نیستند، آنها دانش اولیه ای هستند که کار را آسان تر می کنند.

آموزش هنر هنرمند موفق

۲. مدام توانایی های خود را ارتقا دهید

بسیاری از هنرمندان با تجربه از نقاط ضعف خود آگاه هستند. به عنوان مثال، یک نقاش به خوبی مناظر را نقاشی می‌کرد، اما درک پیچیدگی‌های آناتومی انسان چیزی بود که او حتی پس از سال‌ها تلاش نمی‌توانست بر آن مسلط شود.

شما می توانید با بهبود دانش و مهارت های خود چیزهای زیادی بیاموزید تا به یک هنرمند و استاد جهانی تبدیل شوید. سعی کنید افق های خود را گسترش دهید، جهت ها و سبک های جدید، فرهنگ دوره های مختلف، هنر کشورهای مختلف را کشف کنید. سعی کنید تمام یافته ها و تکنیک ها را در تمرین خود به کار ببرید.

تکنیک های نقاشی هنر

۳. انواع تکنیک های هنری را امتحان کنید

برای حرفه ای شدن نه تنها باید بتوانید با مداد و رنگ نقاشی کنید، بلکه باید تکنیک های مختلف را نیز امتحان کنید. اگر کار با متریال های مختلف را یاد بگیرید بیشتر پیشرفت میکنید. مداد رنگی، روغن، اکریلیک و آبرنگ و… سعی کنید همه را امتحان کنید. علاوه بر این، حداقل اصول اولیه نرم افزارهای گرافیکی را یاد بگیرید. در دنیای دیجیتال امروز این یک امر مهم است. چرا که کسب درآمد از این طریق به راحتی امکان پذیر است.

برای یادگیری راه های مختلف کسب درآمد به عنوان یک هنرمند اینجا کلیک کنید.

تمرین طراحی

۴. هر روز کار کنید

استاد فرشچیان به تمرین و طراحی مداوم باور دارد به گونه ای که دیده شده استاد سر میز صبحانه نیز روی دستمال کاغذی های میز هم طراحی میکردند و برای طراحی منتظر زمان و متریال مناسب نمیماندند. هنرمندان باتجربه میگویند که اگر خود را مجبور به انجام ۳۰ طرح در روز کنید، کیفیت کار بسیار سریع افزایش می یابد. برای تبدیل شدن به یک هنرمند واقعی و پیدا کردن سبک شخصی خود زمان زیادی لازم است. حداقل ۳۰ دقیقه در روز را به خلاقیت اختصاص دهید تا این هدف را برای خود دست یافتنی کنید.

 هنرمندان بزرگ معمولا از مقوله “الهام” صحبت میکنند که اگر به آن اعتقاد دارید باید بدانید که “الهام” چیز هوس انگیزی است که همیشه به وجود نمی آید، و اغلب در لحظه ای که لازم است وجود ندارد. میتوانیم اسم آن را “ایده” نیز بگذاریم که قابل درک تر باشد. گاهی ممکن است برای مدت طولانی ای هیچ ایده ای نداشته باشیم. چه باید کرد؟ به کار خود ادامه دهید، بر همه مشکلات غلبه کنید و روز به روز زندگی خلاقانه خود را قدم به قدم بسازید. یک نقاش در مواقعی که برای مدت طولانی هیچ ایده و الهام جدیدی وجود نداشت، فقط منظره را از پنجره نقاشی می کرد. پس بیکار نمانید و فقط ادامه دهید.

مشق نظری از آثار هنرمندان

۵. از بزرگان بیاموزید

مطالعه عمیق آثار استادان شناخته شده برای یک هنرمند بسیار مفید است. در حال حاضر اینترنت به ما این امکان را داده است که به راحتی آثار دیگر هنرمندان را با کیفیت خوب مطالعه کنیم. سعی کنید به دنبال کوچکترین جزئیات نقاشی های هنرمندان بزرگ باشید. فراموش نکنید که کپی برداری تا زمانی که برای آموزش و یادگیری باشد هیچ ایرادی ندارد. اما برای خلق یک اثر اختصاصی با نام خودتان نیازمند تکیه به خلاقیت و توانایی های خودتان هستید.

آموزش نرم افزار هنری

۶. سعی کنید محصول جدیدی به دنیا ارائه دهید

یک هنرمند باید مهارت های خود را تقویت کند. برای این کار باید با تمرینات روزانه سطح مهارت خود را افزایش دهید. با گذشت زمان، تمرینات به اولویت های دیگری در هنر شما منجر می شود. اگر می‌خواهید هنرمندی شوید که همه آن را بشناسند، باید راهی برای خلق اثری بیابید که پیش از شما وجود نداشته است و محصولی کاملاً جدید به دنیا ارائه دهید.

برخی هنرمندان مدام کارهای قبلی را تکرار میکنند و بدون هیچ خلاقیت جدیدی ادامه میدهند و علیرغم استعداد و مهارت آشکار خود، ناشناس باقی می مانند. یافتن راه جدیدی در هنر کار بسیار دشوار و پر زحمتی است. شاید آنچه امروز خلق می کنید یک شکست کامل یا شاید برعکس، یک شاهکار باشد. و تا زمانی که آن را امتحان نکنید، هرگز متوجه نخواهید شد.

نمایشگاه انفرادی و گروهی

۷. از نمایش آثار خود به دنیا نترسید

هنرمندانی که نقاشی می‌کنند اما آثار خود را به جهانیان نشان نمی‌دهند، نباید به شهرت مادام العمر امیدوار باشند. شما نه تنها باید شاهکارهایی خلق کنید بلکه باید آنها را به مردم نشان دهید. هیچ هنری بدون مخاطب ماندگار نخواهد بود. حتی اگر فقط برای خودت خلق کنی، نشان دادن آثارت به کسانی که هنر را می‌فهمند، هرگز ضرری ندارد. بسیاری از نقاشان تازه کار از انتقاد می ترسند. اما آیا واقعاً به کسی اجازه می دهید که عزت نفس شما را پایین بیاورد؟ فکر، تلاش و زمان زیادی را صرف کار خود کرده اید، فقط برای اینکه آن را به یک کمد تاریک منتقل کنید؟ این قطعاً تصمیم عاقلانه ای به نظر نمی رسد. به خصوص امروزه که اینترنت به هر فرد خلاقی اجازه می دهد تا محصول استعداد خود را به نمایش بگذارد. لازم نیست فوراً یک نمایشگاه انفرادی داشته باشید. لازم نیست نقاشی های شما شاهکار یا حتی کارهای تمام شده باشند. شما به سادگی می توانید در صفحه شبکه اجتماعی خود گزارشی در مورد چگونگی پیشروی آثارتان منتشر کنید. هرچه بیشتر کار خود را نشان دهید، مقابله با انتقاد برای شما آسان تر خواهد بود. و مهمتر از همه، به این ترتیب احتمال بیشتری وجود دارد که ایرادات خود را بشناسید و بدانید چه جهتی را باید در پیش بگیرید.

پبشرفت حرفه ای هنرمند

۸. از انتقاد لذت ببرید

چند کلمه دیگر در مورد انتقاد. هنرمندانی که در اطراف مردم زندگی می کنند همیشه در مورد کار خود نظرات دریافت می کنند. اگر هنرمندی نتواند با آرامش به انتقادات گوش دهد، پس او چه جور هنرمندی است؟ پس با هر نظر اعم از مثبت و منفی خوشحال باشید زیرا برای پیشرفت شما ضروری است.

اگر از شما انتقاد کردند، آن را به دل بگیرید، اما سخنان دیگران را به عنوان تلاشی برای تحقیر خود تلقی نکنید. اگر یک هنرمند مبتدی هستید، باید با دقت به آن گوش دهید. ناگهان چیزی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید. در این مورد، نیازی نیست که سبک اصلی خود را رها کنید، بلکه شاید آن را طوری تنظیم کنید که ایده‌های خوب را به کار گیرید. البته در این زمینه به این مهم توجه داشته باشید که از افرادی کمک بگیرید که کمی درمورد هنر بدانند و صرفا ایده های مبتنی بر سلیقه به شما ندهند.

هنرمند موفق

۹. با هنرمندان دیگر بیشتر صحبت کنید

هنرمندان باتجربه تر می توانند به شما نکاتی آموزش بدهند، چیز جدیدی به شما بیاموزند، یا نظر مفیدی در مورد کارتان بدهند و با نگاهی حرفه ای تازه به آن نگاه کنند. میتوانید در کارگاه های خلاقیت شرکت کنید. این یک راه عالی است برای اینکه ببینید هنر معاصر در چه حال است و در چه جهتی در حال توسعه است. در پایان، ارتباط با همکارانتان همیشه مفید است. به لطف آشنایان حرفه ای، شانس بیشتری برای دعوت شدن به نمایشگاه یا یافتن خریداران برای نقاشی های خود خواهید داشت.

راه های موفقیت هنرمندان

۱۰. فقط برای جلب رضایت کسی کار نکنید

کار هنرمند این است که زیبایی را بیابد، خلق کند و تجربیات خود را با جهان به اشتراک بگذارد، و سپس ادامه دهد. لازم نیست برای مدت طولانی روی یک نقاشی بمانید و به این فکر کنید که چگونه آن را بهتر کنید. نیازی نیست دائما نگران این باشید که مخاطب چگونه به کار شما واکنش نشان خواهد داد. سعی نکنید برای جلب رضایت هر مخاطبی اثر خلق کنید، در غیر این صورت، این یک هنر نیست، بلکه یک شرکت تجاری خواهد بود.

  بهمن 17, 1402   هنرها

من زهرا هستم. فارق التحصیل رشته کتابت و نگارگری دانشگاه هنر اصفهان. کار تصویرسازی و طراحی کاراکتر انجام میدم و علاقه اصلیم تصویرسازی کودک ...

ارسال نظر